Breaking Den Vandrette



DEN VANDRETTE HAR
STJÅLET DERES LOGO-DESIGN

Gravergruppen på SAFTPRESSEN er kommet i besiddelse af dokumenter, der afslører, at vinbaren Den Vandrette har stjålet deres logo fra en hudormsklinik.


Vinimportfirmaet Rosforth & Rosforth åbnede for nogle måneder siden en vinbar i Havnegade. Vinbaren har allerede opnået flotte anmeldelser og er blevet en magnet for den naturligere del af restaurationsbranchen.

Nu erfarer SAFTPRESSEN imidlertidigt, at Den Vandrettes flotte og iøjnfaldende logo er kopieret fra en hudormskliniks bannerannoncer. Et ganske overraskende sted at kopiere et logo fra, fortæller branding-ekspert Martin Lindstrom:

"Næsen er et fint symbol på den sensoriske oplevelse ved at drikke vin. Men det virker underligt at bruge en næse fra en hudormsreklame. Det fjerner æstetiken i min optik. Men det passer måske godt til de mere naturlige vine? Det skal jeg ikke kloge mig på."

På den Vandrette afviser man alle forbindelser til hudormsbanneret. I stedet henviser de til en uforståelig pressemeddelelse om en hollandsk sømand, der i følge myten havde en utrolig smuk næse.

Se den originale hudormsnæse her:


---

Note: Læs her om Saftpressen.

0 comments:

Post a Comment

Du er meget velkommen til at kommentere på dette indlæg. Også hvis du er vred, men helst hvis du ler.