Online service

Der er mange grunde til, man skal købe sin vin hos en vinhandler i stedet for supermarkeder, kiosker og vejboder. Men den altoverskyggende grund er rådgivningen. Selvfølgelig kan man rådføre sig på nettets urimeligt mange sider om vin, men næsten alle producenter har jo fået en eller anden medalje eller flot score, så det bliver hurtigt svært at skelne skidt fra ... god vin. Og hvor mange sider skriver egentlig decideret kritisk om vin? Skræmmende .

Men samtidig er det de færreste, der gider bruge en hel dag på at drage rundt til vinhandlere for at blive rådgivet. Okay, Drud gør på sin 30 års fødselsdag (tillykke!), men han er også en freak. Så hvad gør man, hvis man gerne vil rådføre sig hos en klog vinhandler, samtidig med at man ser samtlige afsnit af Dawson's Creek og uden at skulle kigge hele internettets ukritiske vinmasse igennem?

Svaret er mail. Det er måske ikke det mest overraskende svar i verdenshistorien, men det er da trods alt et svar. Men svarer vinhandlere egentlig på mails fra potentielle kunder? Det har jeg tænkt mig at finde ud af, da jeg netop står i en situation, hvor jeg ikke har tid til at drage rundt i hele København for at få den rigtige flaske.

En forholdsvis overkommelig opgave for en vinhandler, skulle jeg mene.

Jeg skal bruge en flaske 100% Syrah. Den må ikke være fra Australien, USA eller Frankrig (de lande har de andre i vinklubben), og den må koste 2-300 danske dollars. En forholdsvis overkommelig opgave for en vinhandler, skulle jeg mene. Men lad os teste det. Derfor sender jeg den samme mail til otte ikke specielt nøje udvalgte vinhandlere af forskellig størrelse, og så ser vi, hvad eller om de svarer.

Stay tuned!

0 comments:

Post a Comment

Du er meget velkommen til at kommentere på dette indlæg. Også hvis du er vred, men helst hvis du ler.