Karakterer og grimme ord

Det giver egentlig ikke så meget at skulle anmelde vinhandlernes mail-svar, da det jo er ret indlysende, hvem der har været seje, og hvem der ikke har været så seje. Dog vil jeg gerne knytte et par ord til forsøget.

I min optik var min mail nærmest en blankocheck (på 2-300 kroner!) for vinhandleren. Jeg er 100% i mindsettet til at købe ret dyr vin; det fortæller jeg dem jo endda. De skal blot give mig en nogenlunde god grund til at gøre købe vinen hos dem. Bare en enkelt anekdote eller en personlig holdning til vinene gør underværker her. For så begynder det nemlig at minde om at tale med en entusiastisk ekspedient i den fysiske butik. Og det er jo der, mailrådgivning skal hen. Hvis forhandleren bare lister tre vine op, så kunne jeg lige så godt ha' været gået på hjemmesiden.

Så her er min kommentarer til forhandlernes svar:

H.J. Hansen: 3 mails på under en time viser sgu ret godt engagement. Men det bliver ikke rigtig fuldt op indholdsmæssigt, fordi der bare bliver listet to vine op. At jeg samtidig nægter at købe noget, hvor H.C. Andersen er nævnt, er så en anden sag. Men jeg mangler personlighed i svaret. Hvorfor skal jeg købe de vine? 5/10

Erik Sørensen Vin: Deres mail er så meget the f*cking shit. For det første er mailen bare lang, og det signalerer, at vedkommende faktisk har gjort sig virkelig umage og har lyst til at fortælle noget. Sejhed! Derudover får jeg en klar anbefaling, hvilket giver svaret kant og troværdighed. Det holder hele vejen, og det giver mig lyst til selv at opleve vinens kvaliteter. Det her er sgu god service og lige så god markedsføring. 10/10

Kjær & Sommerfeldt: Deres svar ligner meget H.J. Hansens. Det er anonymt. Ja, det er vel nærmest ikke en reel mail. Det er en lagerliste, og det starter sgu ikke min nysgerrighed, desværre. Fortæl mig nu, hvorfor de her vine er gode! 4/10

AtomWine: Det er selvfølgelig lidt urimeligt at blande AtomWine ind i denne vinforbrugeranalyse, når de slet ikke har en vin, der kan leve op til kriterierne. Men selvom man ikke har den type vin, jeg leder efter, så kan man da godt svare ordentligt. Kan man ikke? Det er i hvert fald ret ærgerligt at få en mail, hvor afsenderen ikke engang har gidet skrive ens navn. Og hvorfor ikke prøve at sælge mig en anden Syrah med argumentet om, at det helt sikkert vil smage bedre end de andres. Det er da forsøget værd. 2/10

Vintapperen: Her er både forslag og kommentarer. Men kommentarerne er lidt kedelige. "Super flot vin" er ikke den mest interessante beskrivelse. Jeg mangler et personligt udtryk. Dog er det fedt, at han fortæller, at producenten er dansk, for så får vinen lige pludselig en historie vedhæftet. 6/10

Juuls Vin & Spiritus: Der er ikke så meget at fortælle om deres svar, og så alligevel. For de står i den samme situation som AtomWine. De har ikke den vin, jeg leder efter. Alligevel siger de tak for mailen og prøver at hjælpe mig videre i min søgen. Det er sgu god stil, synes jeg. 7/10

Skjold Burne: Svaret handler mere om, at det ikke er sikkert, at alle SB-forhandlere har vinen på lager, og det er lidt kedeligt at læse om, selvom det selvølgelig også er en fint nok at informere om. Men hvorfor skal jeg købe vinen? Fortæl mig, hvorfor den hedder Basket Press. Sig noget om årgangen eller producenten. Do something! 5/10

Theis Vine: De kommer med et bud, men det bliver så forklaret ret detaljeret. Det er fedt! Det er en lille produktion, hvilket vinfolk elsker og den har ligget 22 måneder på fad. Det er jo ikke vildt dybdeborende informationer, men det fungerer og gør mig interesseret. At sælgeren samtidig virker entusiastisk og frisk, gør bare mailen endnu bedre. Sværere er det ikke at lave god mailservice. 8/10

0 comments:

Post a Comment

Du er meget velkommen til at kommentere på dette indlæg. Også hvis du er vred, men helst hvis du ler.